Celem Stowarzyszenia jest działanie na rzecz wyrównywania szans osób z upośledzeniem umysłowym, tworzenia warun­ków przestrzegania wobec nich praw człowieka, prowadzenia ich ku aktywnemu uczestnictwu w życiu społecznym, działanie na rzecz ochrony ich zdrowia, oraz wspie­ranie ich rodzin.

Wycieczka do Kołobrzegu - 02.07.2014

Wielkimi krokami zbliżamy się do urlopu, będzie to czas gdy część  z nas będzie odpoczywać w domowym zaciszu, a  część wyjedzie na upragnione wakacje z aktywnym wypoczynkiem i właśnie namiastkę takiego wypoczynku zaserwowaliśmy sobie we wtorek 02.07.2014 r.

W rolę turystów wcieliła się silna 17 – sto osobowa grupa, jak przystało na wycieczkowiczów w podróż udaliśmy się pociągiem z miejscowych Gryfic, stacją końcową a zarazem celem podróży był nadmorski kurort – Kołobrzeg.  Jak to często bywa w dobrym towarzystwie czas podróży upłynął niepostrzeżenie i choć wydawało się , iż dopiero zajęliśmy miejsca w przedziale to już musieliśmy je opuszczać. Tak więc postawiliśmy stopy na kołobrzeskim dworcu, a za pierwszy docelowy punkt zwiedzania obraliśmy tutejszą starówkę, zachwyceni architekturą postanowiliśmy się zatrzymać przy remontowanej obecnie monumentalnej Bazylice Konkatedralnej. Była do doskonała okazja, by odpocząć po trudach pieszej wycieczki i posilić się miejscowymi specjałami , co pozwoliło nam nabrać siły i energii do dalszej podróży, której celem miało być kołobrzeskie molo. Krokiem turysty podążyliśmy w stronę morza, z każdym krokiem robiło się coraz cieplej, a zza deszczowych chmur wyłoniło się piękne słoneczko, które towarzyszyło nam do końca wycieczki.  Aby schłodzić nasze organizmy udaliśmy się do miejscowej lodziarni,  gdzie zakupiliśmy pyszne lody, a ponieważ byliśmy  blisko celu czuliśmy już zapach morskiej bryzy.  Niestety, okazało się, że tutejsze molo jest w remoncie, a więc spacer po nim nie doszedł do skutku.  Nie pozostało nam nic innego jak usadowić się na pobliskich schodach i pooddychać  świeżym morskim powietrzem, podziwiając przy tym piękno i potęgę Bałtyku .  To właśnie ten obraz pozostał w naszej pamięci na dłużej i nawet gdy  nadszedł czas powrotu do domu, to jesteśmy pełni wiary i optymizmu w to, iż zbliżający się urlop dostarczy nam co najmniej podobnych przeżyć, a rola turysty nie sprowadzi się do odwiedzenia przydomowego ogródka.